Hiephiephoera!! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu Hiephiephoera!! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu

Hiephiephoera!!

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Tineke & Anco

05 Juni 2009 | Portugal, Lissabon

Ahoy!

Nog zo'n twee en een halve dag te gaan en dan denken we in Falmouth (GB) aan te komen.
Onze positie, voor de liefhebber, is 46o59N, 08o58W.

Na de storm die we kort na ons vertrek over ons heen kregen en een aantal mooie zeildagen met een lekkere wind waarbij we ook nog eens goed opschoten is het de laatste dagen wat wind betreft wat minder, zeg maar gerust, veel minder!
De depressie waarvan we hoopten dat die ons nog wat langer van wind zou voorzien heeft ons jammerlijk in de steek gelaten.
De zee is zo glad als een spiegel met hier en daar wat wind maar dat mag geen naam hebben, motoren dus....
Dat lijkt saai, en dat is het ook.
Desalniettemin staan we er iedere dag weer versteld van hoe snel de dagen uiteindelijk toch weer om vliegen.
We koken, lezen , wassen af, vullen de dieseltank bij, slapen, eten praten, kijken een film en ga zo maar door, dat kan allemaal makkelijk als er niet veel wind en golven zijn ook de kans op schade bij deze wind is natuurlijk erg klein en zo kleven er aan weinig wind dus ook weer voordelen...

Met enige regelmaat zwemmen ons groepen dolfijnen voorbij en soms spelen ze voor de boeg, dat is een fantastisch gezicht!
Wat meer op afstand zien we ook wel pilot wales, echt dichtbij hebben we die nog niet gezien.
Een paar nachten geleden lichtte het alg heel sterk groen op in ons kielzog en de boeggolf, een wonderlijk gezicht

Vandaag is Anco zijn verjaardag!
Karel en Lars hebben afgelopen nacht (Karel had de hondenwacht van 01.00u tot 05.00u) de boot versierd met slingers en balonnen en een brownie taart gebakken.
Hij heeft niets gemerkt van de bakkerij en het versieren dus dat was wel een verassing toen hij opstond.
We hebben net zijn 'partijtje' achter de rug, er waren kadootjes van het thuisfront , de Hagar, Bert en Liesbeth en van ons.
Uiteraard hebben we voor hem gezongen.

Lex

• 05 Juni 2009 - 10:57

Chantal De Groot:

Hieperdepiep Hoera!! Het is 1 dag later maar.... beter laat dan nooit toch? hihi Van harte gefeliciteerd!!! Las dat je een leuk verrassend feestje hebt gehad. Succes met de laatste loodjes!

Groetjes Chantal

• 05 Juni 2009 - 12:00

Vanaf Ameland:

Schip Ahoy!

Van harte met je verjaardag Anco! Je grootste cadeau komt natuurlijk pas morgen of uiterlijk zondag aan! We wensen jullie een fijne dag, maar met al dat blauwe water en die ronddartelende dolfijnen zal dat wel weer lukken. We proosten vanavond op je! Groeten, Petra, Andre en de kids

• 05 Juni 2009 - 14:15

Sjan:

hoi anco

van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren .
    ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt met lars en de andere mannen aan boord,op naar de laatste loodjes .

groetjes sjan geert
    chantal dennis

• 05 Juni 2009 - 16:19

Petra (Houten):

Gefeliciflapsteerd!!! Wat een grappige ervaring zullen niet veel mensen kunnen zeggen dat ze op zo'n lange tocht jarig waren. Veel succes nog en heel veel blijgeid tijdens de hereniging.

Groeten Petra, Christo en Thijmen

• 05 Juni 2009 - 18:42

Jacky:

Hoi Anco, alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Mooi feestje zo, knap dat ze dat voor je verborgen hebben gehouden op zo'n relatief kleine ruimte.
    Veel leifs van jacky.

• 07 Juni 2009 - 11:34

HermanSophieMarieke:

Van Hart gefeliciteerd Anco!!

• 08 Juni 2009 - 08:15

Andries & Annet:

Hoi wereldreizigers,

Anco allereerst nog gefeleiciteerd met je verjaardag. We hebben met intresse het reisverslag gevolgd.
    Knappe prestatie hoor!
    Nog veel plezier de laatste weken en een behouden thuiskomst.
    Groet,
    Andries, Annet & Annemarijn

• 08 Juni 2009 - 10:36

Rolf, Trea En Kids:

Hallo allemaal,
    Ik zit maar te wachten op het berichtje dat jullie er zijn maar dat zal het geval ondertussen ook wel zijn denk ik! Anco, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk hoor, dat feestje op de boot en dan kunnen jullie het nu met je gezinnetje nog eventjes overdoen.
    Verlang je ondertussen ook al naar de Hollandse wolken-partijen, de zwart/witte koeien in de wei en de Weesper moppen? Nog eventjes en jullie kunnen er weer van genieten.
    Zelfs in m'n dromen komen jullie voorbij. Tineke ging bij thuiskomst solliciteren en er was géén werkgever te vinden die haar in de zomervakantie 4 weken vrij wilde geven. Gek toch hè?
    Mensen, we kijken weer uit naar het volgende berichtje en de foto's.
    Veel plezier samen en alvast een goede vaart richting ons kikkerlandje!

Rolf, Trea, Mathijs en Ivo

• 16 Juni 2009 - 20:02

Fenna:

Hallo....

Is er nog iemand op deze website te vinden? Zijn jullie vergaan? Willen jullie onopgemerkt in Nederland aankomen of zijn jullie al weer te druk met van alles en nog wat?

Ben benieuwd..

groetjes, Fenna