Hens aan dek, bootje is lek...... - Reisverslag uit Engelbert, Nederland van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu Hens aan dek, bootje is lek...... - Reisverslag uit Engelbert, Nederland van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu

Hens aan dek, bootje is lek......

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke & Anco

15 Juli 2008 | Nederland, Engelbert

De titel is de eerste regel van een liedje dat Jort de afgelopen weken dagelijks zong. Geleerd op school, hadden de juffen José en Annet misschien een vooruitziende blik?

Morgen om 12.30 uur gaat ons huis weer te water en staan de vangeffentjes op de kant toe te kijken. In ons huurautootje rijden we morgenochtend in alle vroegte naar Kats. Nog even via Houten voor een kabeltje. Helaas Peet, we komen niet op de koffie.

Sinds donderdag zijn broer, schoonzus en kids ook op vakantie en hadden we het huis voor ons zelf. 1,5 week met z'n negenen in het huis was erg gezellig, lieve Gert-Jan en Aafie nog bedankt. Hele spannende dingen hebben we niet beleefd. Anco heeft 2 weken achter de laptop gezeten om alle software onder de knie te krijgen.

De komende dagen gebruiken we om de boot weer op te tuigen en hopenlijk kunnen we dan donderdagmiddag naar de Roompot varen om de volgende dag dan het ruime sop te kiezen richting de Belgische kust en het mooie weer. Niet echt zomers weer nu maar de wind is matig en de golfhoogte ongeveer 1,5 meter. Prima dus.

Schip ahoy landrotten.






  • 15 Juli 2008 - 20:18

    Vincent Zaalen:

    Hoi HOi,

    Ship happens maar het los zich ook altijd wel weer op. Op de eerste dag van mijn grote reis raakte ik paspoort, geld en alle papier kwijt. Alles is weer goedgekomen. succes morgen met wegvaren. groetjes Vincent

  • 16 Juli 2008 - 06:08

    Roelien:

    Heel veel succes komende dagen, jullie zulen er wel aan toe zijn om nu voor het 'echtje' te gaan! Zeg Houten ligt ook heel dicht bij IJsselstein hoor..... X Roelien

  • 16 Juli 2008 - 06:17

    Chantal Van Den Dam:

    heey,

    ik hoop dat het nu allemaal goed gaat en dat jullie morge kunnen vertrekken. op naar het avontuur. jullie gaan vast nog een hoop meemaken.ik wens jullie alle het geluk toe. en ik hoop dat jullie binnenkort dan toch nederland verlaten. jullie zulen zien dat het geweldig word. en dan ben je dit zo weer vergeten. en dit heeft vast ook ergens zijn nut gehad. maar goed ik moet weer haasten zoals gewoonlijk over 10 minuten moet ik weg. ik blijf jullie volgen.

    dikke knuffel voor julie allemaal

  • 16 Juli 2008 - 08:56

    Marijke:

    Vandaag is het dan zover dat jullie kunnen vertrekken, ik wens jullie een fijne reis toe en ik blijf jullie volgen van de kl. oma hoor ik heel veel, groetjes en houd jullie taai

  • 16 Juli 2008 - 09:06

    Vera:

    Veel plezier, nu kan de reis echt beginnen. Ik zal jullie blijven volgen. Op naar het mooie weer.
    groetjes Vera, Sascha en Nienke

  • 16 Juli 2008 - 09:55

    Petra:

    En ik was nog wel thuis aan het werk dus het had best gekund. Nee hoor gekheid. Jullie willen vast zo snel mogelijk naar jullie boot. Heel veel succe met optuigen en dan echt snel de grens over hoor. Groeten uit Houten!

  • 16 Juli 2008 - 17:28

    Lex & Mirjam:

    Eindelijk dan weer! Hopelijk nu meer geluk onderweg. Heel veel plezier en geniet van de reis!
    Liefs van ons allemaal!

  • 17 Juli 2008 - 12:27

    Rolf & Trea:

    Hallo luitjes!
    Gelukkig kunnen jullie nu weer verder. De wind is wat gezakt dus op zee een stuk comfortabeler. We zijn benieuwd hoe mooi de kustplaaten zijn die jullie gaan aandoen. Wij zijn gisteren teruggekomen van onze vakantie. Lekker gehad en in ieder geval genoeg wind om te zeilen.
    Jullie veel succes en lekker genieten!
    Rolf, Trea, Mathijs en Ivo

  • 19 Juli 2008 - 08:24

    +kl OMA. :

    FIJN DAT JULLIE WEER ONDERWEG ZIJN . Dit ging niet helemaal goed. Ik heb dit nog steeds niet helemaal onder de knie. Het is nu zaterdag. dus jullie zijn vast een eind verder. Hier is het rot weer , veel regen Daar wordt je niet vrolijk van , hopelijk hebben jullie het beter.Door al die regen groeien de zonnebloemen van Lars uitstekend. De grootste is nu 51 cm de kleinste heeft het niet gered maar de andere 3 zijn ongeveer 40 cm.Ik ben benieuwd waar jullie de komende dagen langs gaan maar dat zien we of horen we wel . liefs voor allemaal en een goede vaart Oma / mam.

  • 20 Juli 2008 - 13:04

    Eveline:

    Nou dit is fijn om te lezen van oma dat jullie weer vertrokken zijn. Hoop dat alles nu beter verloopt. Ik ga zo Ciska en Roy op halen en dan gaat onze vakantie ook beginnen. Vannacht om 3 uur gaan we rijden naar Dusseldorf en daarna met het vliegtuig verder naar onze eindbestemming.
    Heel veel vaar plezier en nu zonder brokken verder.
    Ahoy zeepiraten.
    Groetjes Eveline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke & Anco

Medio Juni gaan de Van Geffentjes een zeilreis maken. Samen met onze kinderen Lars 9, Julia 8 en Jort 4 gaan we langs de kusten van de Noordelijke Atlantische Oceaan hoppen. Onze boot heeft de naam Wanderer. Het is een Jeanneau uit 1990. 13,30 meter lang, 4,15 meter breed en diep 2,20 meter. Ze heeft een doorvaarthoogte van 18 meter. Volg ook www.larsenjulia.waarbenjij.nu Tineke en Anco van Geffen

Actief sinds 04 Feb. 2008
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 168430

Voorgaande reizen:

22 Juni 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: