De reparatie vlot goed - Reisverslag uit Engelbert, Nederland van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu De reparatie vlot goed - Reisverslag uit Engelbert, Nederland van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu

De reparatie vlot goed

Door: Anco

Blijf op de hoogte en volg Tineke & Anco

07 Juli 2008 | Nederland, Engelbert

Hallo allemaal,

We hebben een aantal foto's gekregen van de werf. Ze werken inmiddels met 2 tot 3 man om het voor elkaar te krijgen. Doel is vrijdag 11.30 uur de boot weer te water te laten. De kraan is voor dit tijdstip gereserveerd. Het is nog onzeker of ze het halen, maar ons gevoel is dat we met een zeer betrokken team van mensen van doen hebben. Mocht het vrijdag niet lukken dan kan het dus aleen nog maar liggen aan de snelheid waarmee de epoxyhars zal uitharden.
In ieder geval zullen we weldra weer op pad zijn.

Complimenten voor de werf!

• 07 Juli 2008 - 21:52

Jeroen Kooij:

Net even gekeken waar jullie ongeveer zouden zijn op de wereldreis. Je snapt dat ik verbaasd was om te lezen dat je een stuk hoger op de kaart zat dan verwacht. In plaats van de gok Frankrijk, blijken jullie in het mooie Groningen te zitten.

Goed om te lezen dat de reparatie wel goed verloopt. We zullen de komende tijd volgen waar de reis naar toegaat en welke wilde avonturen jullie onderwijl beleven.

Ik neem aan dat de kinderen voorlopig nog vrijgesteld zijn van schoolactiviteiten en dat zij kunnen genieten van een welverdiende schoolvakantie.

Op dit moment ligt het hockeyseizoen stil en zal pas weer starten in augustus. We zullen uiteraard af en toe aan de zijlijn aan jullie denken als het hier regent en koud is en jullie in een tropisch oord vertoeven.

Groeten,
    Jeroen Kooij

• 08 Juli 2008 - 07:41

Chantal De Groot:

Dat is goed nieuws! Dan kan de reis echt gaan beginnen. Nou nog hopen op een beetje mooi weer.

• 10 Juli 2008 - 14:39

Willem-Jan Konings:

Hé Brokkenpiloot?! Dat ziet er niet best uit. Hopelijk kunnen julie snel op weg want het avontuur wacht! Sterkte met de vorderingen en behouden vaart!
    Ahoy! Willem

• 10 Juli 2008 - 14:39

Willem-Jan Konings:

Ahoy! Willem

• 10 Juli 2008 - 18:16

Jan Paul:

He ho he ho,

alles gaat weer volgens plan, de reparatie is echt donders snel geregeld. hoop werkelij dat dit de eerste en zeker de laatste tegenslag was, nou op naar warme oorden en zie julie binnenkort al duurt dat nog maanden

groet jan paul

• 11 Juli 2008 - 06:21

Rolf & Trea:

We begrijpen uit het bericht van Jan Paul dat e.e.a. gelukt is, SUPER. Heel veel plezier. Het weer wordt beter. Afgelopen week was het toch niks geweest om op de Noordzee te Zeilen. Geniet ervan. Groetjes, Rolf, Trea, Mathijs en Ivo

• 11 Juli 2008 - 06:37

Kl. Oma.:

Lieverds. Ala ik de foto van de boot bekijk, dan heb ik bewondering voor de mensen die deze klus moeten klaren. Wat een gat Ik hoop voor jullie dat het allemaal op tijd klaar komt, dat het ook helemaal weer in orde is. Is het de bedoeling dat jullie de reis voortzetten a.s. zaterdag 12 juli . Voor LARS: de zonnebloemen groeien als kool. De grootste van de 5 is nu 17 cm groot maar de kleinste van de 5 wil niet groeien. Ik zal haar een bewetje vertroetelen misschien dat het dan nog wat wordt.Allemaal een dikke kus en tot de volgende keer. Oma.

• 12 Juli 2008 - 04:31

Lex En Mirjam:

Hallo van Geffentjes,

We hopen voor jullie dat het allemaal volgens planning verlopen is en dat jullie vandaag weer uit konden varen! Heel veel plezier, we blijven jullie volgen!
    Liefs, Lex, Mirjam, Ruben & Jasper

• 12 Juli 2008 - 14:12

Eveline:

Nou nou wat een gat zeg!!! Ik hoop dat jullie echt gisteren weer van de wal los gegaan zijn en dat de reis verder gaat. Voor het weer hoef je echt hier niet te blijven.
    Volgende week vertrek ik met Ciska en Roy naar Lanzarote. Als we terug zijn zullen we weer wat van ons laten horen.
    Ahoy zeilpiraten op naar het volgende avontuur.
    Groetjes Eveline

• 12 Juli 2008 - 15:39

Andries & Annet :

We hoorden van de kleine tegenslag maar de aanhouder wint!
    We hopen dat jullie de reis snel kunnen hervatten en nog maar even genieten in het mooie Engelbert.
    Groeten van Andries, Annet en Annemarijn.

• 13 Juli 2008 - 16:12

Diana:

wat een pech,hopelijk verholpen en zijn jullie weer op weg.
    groetjes vanuit Almere

• 13 Juli 2008 - 16:26

Ruben :

Ja,
    we hebben dat kleine beertje getemd,onze vakantie is beregoed!!We hebben zelfs buiten de auto gestaan en mama-beer kwam niet,dus die beer hebben we ook getemd.Hahaha!!!Gelukkig kunnen jullie ook weer weg woensdag.
    Groetjes Ruben

• 13 Juli 2008 - 20:04

Jader:

Als de reparaties voorspoedig zijn gegaan, zijn jullie afgelopen vrijdag gaan varen. Hoop het voor jullie. Ben benieuwd wat de volgende berichten zijn. Behouden vaart toegewenst, Jader

• 15 Juli 2008 - 15:08

Jos Kwaspen:

hoi Anco,
    ik was nieuwsgierig hoe ver je intussen geraakt was, maar lees dus dat je al erg vroeg met tegenslag te maken kreeg, hoop dat je snel weer op pad kan ... en dat je nu dan ook meteen de tegenslagen voor de rest van de trip gehad hebt :)
    ps voor je echtgenote en kinderen : ik ben een belgische center parcs collega van Anco, en zelf een (kleine) zeiler (op de belgisch-nederlandse maasplassen),
    Succes verder en tot binnenkort, groet, Jos

• 15 Juli 2008 - 16:36

Rolf, Trea:

We begrepen van Jan Paul dat de boot er morgen in gaat. Wij gaan morgen weer naar huis, hebben lekker gezeild de afgelopen 2,5 week en zijn weer helemaal uitgerust. Vanuit huis zullen we jullie blijven volgen (de site wel goed bijhouden hé, met natuurlijk veel foto's). Groetjes, Rolf, Trea, Mathijs en Ivo.

• 15 Juli 2008 - 18:01

Edward:

Dag Van Geffentjes, hierbij een quote van Edward; beter een gat in de boot, dan een gat in de begroting. toch!

• 15 Juli 2008 - 18:24

Peet En Dre:

Waar zijn jullie nu? Het Groningse nu ECHT vaarwel gezegd?Op naar het mooie weer dan maar! Liefs van ons