De eerste 3 dagen.... - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu De eerste 3 dagen.... - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu

De eerste 3 dagen....

Door: Anco

Blijf op de hoogte en volg Tineke & Anco

07 Mei 2009 | Bermuda, Hamilton

Hieronder het eerste bericht vanaf de Atlantische Oceaan. Het programma verplicht mij een land in te vullen, dus heb ik gekozen voor Bermuda omdat ze in eerste instantie die richting op gaan. Anco stuurt mij via sailmail hun belevenissen zodat ik die weer op de site kan zetten.

Groetjes Tineke, Julia en Jort vanuit het koude Almere.

Beste allemaal,

Hierbij een bericht hoe het met ons gaat.

Maandag 12.00 uur met een goede weersverwachting en een lekker windje vertrokken. Langs St. Maarten en Anguilla was het kruisen. Terwijl Anguilla vervaagd, worden we voor een laatste keer begroet door een Griend (pilot whale) Hij of zij springt nog een keer sierlijk uit het water. Onze eerste ontmoeting met de Carieb was ook een springende griend. Nu bij vertrek ook weer. Net of ze een laatste groet wilde brengen

Terwijl de schemer invalt neemt de wind toe. De eerste nacht gaan we met dik 25 knopen de nacht in. Later die nacht en de gehele volgende dag zou het tussen de 25-35 ( 7 beaufort) knopen blazen. Niks lekker rustig inslingeren en genieten van een zwoele avond in de passat. Meteen in onze zeilpakken en enorme hoeveelheden buiswater trotseren. De koers is richting Bermuda, zodat we voortdurend 60 graden zeilen. Omdanks deze aan de windse koers en de harde wind loopt ons bootje geweldig en met een record vaart. Geregeld meten we 10 knopen op het log. Als het zo door gaat zijn we binnen 17 dagen op de Azoren.

We hebben het gevoel dat we nu in rustiger weer terechtgekomen zijn. Terwijl ik dit bericht maak genieten we van een heldere maan en 15-20 knopen wind.

Gelukkig is Wietse de enige die niet katterig is. Hij doet geweldig zijn best voor ons allemaal. Eten maken, spullen aangeven, etc. De enige plek waar je goed kan zijn is met je gezicht in de wind of liggen in bed. Ondanks dit is de moraal hoog en iedereen geniet van het zeilen. Leuk om te zien dat de groentjes in lange afstand zeilen, Karel en Robbert, heel enthousiast zijn. Ik geloof dat ik de enige ben die nu nog katterig is en me weer afvraag of oceaan zeilen wel echt leuk is. Lars is inmiddels bezig met zijn tweede boek. Zijn zorg is of hij wel genoeg boeken heeft voor de reis.

Het slapen blijft nog even een punt. We slingeren behoorlijk en echt lekker lig je niet in je bed. Zo vinden we Robbert op een matras in het kombuis en Lars op de bank in de salon. De anderen redden het in hun bed.

Vanavond voor het eerst weer gezond gegeten. Een griekse salade. Moet ook wel want het fruit en de groente rotten wel erg hard.

De investeringen in de energievoorziening werpen z'n vruchten af. We varen nu twee en een halve dag zonder te laden met de motor. Het blijkt dat de windgenerator het aan kan.

Tot zover,
Anco

• 07 Mei 2009 - 16:54

Jannie:

Lieve allemaal,

Tineke, Julia en Jort, welkom 'thuis'!!!! Hopelijk is de overgang niet zo heftig en het gemis van Anco en Lars te dragen.
    Anco's verhaal is net een spannend jongens boek... weer respect voor jullie mannen en uiteraard het meest voor Lars. Zet 'm op!!!
    Wij genieten nog van de laatste dagen mei-vakantie, met gelukkig weer wat zon.
    Hopelijk zien we elkaar weer gauw.
    Veel liefs van ons uit Hoofddorp xxxxx
    louis jannie job en claire

• 07 Mei 2009 - 17:34

Jacky:

Hoi Tinus en natuurlijk ook Julia en Jort. Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad en welkom "thuis", nou ja in Almere dan!
    Anco, Lars en de rest van de crew, we leven met jullie mee, doe voorzichtig en hopelijk wordt het weer niet slechter.
    Lieve groeten,
    Jacky.

• 07 Mei 2009 - 20:21

Rolf, Trea En Kids:

Hallo allemaal,
    Gelukkig gaat het goed op de oceaan en is het andere deel van jullie weer veilig in de grote stad Almere aangekomen. Tineke, de koffie staat klaar hoor dus geef maar een seintje wanneer je zin hebt in een bakkie!
    Anco, Lars en bemanning, veel succes samen en we blijven jullie volgen!

Groeten,
    Rolf, Trea, Mathijs en Ivo

• 08 Mei 2009 - 20:17

Irena En Bas:

Hi Tineke,
    Welkom terug in Almere samen met jullie jongste twee bemanningsleden!!!!! Dat zal ongetwijfeld een enorme omschakeling van jullie vragen. Succes met aarden in Almere de komende zes weken en mocht je zin/tijd hebben dan ben je altijd welkom voor de koffie/borrel want ben erg nieuwsgierig naar je verhalen. Hoop voor je dat de zes weken gauw om zijn en dat je je mannen weer veilig en wel in de armen kan sluiten zodat je het avontuur gezamelijk kunt afmaken. Veel liefs vd Kwartaalstraat 53,
    Bas en Irena Bonhof
    PS. We zijn net terug van een weekje zeilen op het wad, Terschelling (dit jaar geen Van Geffen family als buurtjes) en Vlieland aangedaan.