Van 2 dagen geleden..... - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu Van 2 dagen geleden..... - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu

Van 2 dagen geleden.....

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Tineke & Anco

10 Mei 2009 | Bermuda, Hamilton

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels een dag of vier onderweg. Het zware weer van de eerste drie dagen hebben we verruild voor een licht briesje bij stralende zon. We verwachten dat de komende dag de wind verder naar het zuiden draait en nog verder wegzakt. De komende dagen zullen we dus waarschijnlijk wat meer moeten gaan motoren. Tot nu to hebben we zo'n 700 nm afgelegd en hebben dus nog ongeveer 1800 nm te gaan.

Nu de omstandigheden wat beter geworden zijn voelt iedereen zich weer wat beter. We kunnen beter slapen en we kunnen het binnen beter uithouden. Zo heeft Anco gisteren heerlijk kunnen koken; Kip met caribische rijst en terriyaki groenten. Op het moment zijn we bezig met ons avondeten. We missen alleen nog de grote dikke tonijn die op het menu staat. Kortom we zijn de hele dag in de weer met hengels en sleeplijnen. Robbert heeft wel een kleine Bonito (tonijn) binnen weten te halen om hem daarna weer terug te gooien. We verwachten dat de Bonito snel terug komt met zijn grotere vriendjes.

Opvallend is dat we nog steeds veel vogels tegen komen terwijl het dichtsbijzijnde land, Bermuda, meer dan 400 nm noordwestelijk van ons ligt. Ook komen we veel vliegende vissen tegen. 'S nachts zorgen deze visjes voor de nodige verrasing door over het dek te komen zeilen. Sommige maken de vlucht maar half af en moeten dan 's ochtends van het dek geveegd worden. Anco werd tijdens zijn wacht vannochtend begroet door een hele school dolfijnen die voor de boeg uit bleef zwemmen. Degene die lagen te slapen, iedereen met uizondering van Anco dus....., hopen op een eigen show tijdens hun wachten.

Tot zover! Veel liefs namens Anco, Robbert & Wietse,

Karel

• 11 Mei 2009 - 17:43

Jan Paul:

Je kan dit pas lezen als je aan land bent maar houd moet er komt echt nog wel een lekkere tonijn voorbij

en ik hoor de galmen al over het dek van het lied we zijn er bijna we zijn er bijna maar nog net niet helemaal

tot binnenkort

Tineke & Anco

Medio Juni gaan de Van Geffentjes een zeilreis maken. Samen met onze kinderen Lars 9, Julia 8 en Jort 4 gaan we langs de kusten van de Noordelijke Atlantische Oceaan hoppen. Onze boot heeft de naam Wanderer. Het is een Jeanneau uit 1990. 13,30 meter lang, 4,15 meter breed en diep 2,20 meter. Ze heeft een doorvaarthoogte van 18 meter. Volg ook www.larsenjulia.waarbenjij.nu Tineke en Anco van Geffen

Actief sinds 04 Feb. 2008