Lekkere dingen! - Reisverslag uit Bequia, St. Vincent van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu Lekkere dingen! - Reisverslag uit Bequia, St. Vincent van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu

Lekkere dingen!

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke & Anco

24 Januari 2009 | St. Vincent, Bequia

Na Petit Martinique, Petit St. Vincent en Mayreau tegen de wind en de golven in naar Mustique. Van Anco hoefde dit eiland met z’n beroemdheden niet, belachelijk om 70 euro voor 3 nachten te betalen voor een mooring. Ik had zo iets van als we er dan toch zo dicht in de buurt zijn. En het was leuk dat gaf Anco achteraf ook wel toe.

Het ultrachique eiland biedt geeft-niet-wat-het- kost accommodatie. Prachtige privé villa’s die te huur zijn voor maar liefst 20 tot 45.000 us dollars per week, maar dan heb je wel je eigen personeel en een open autootje tot je beschikking. Zelfs Mick Jagger verhuurt zijn beide huizen. Op het eiland wonen in het laagseizoen 200 mensen, tijdens het hoogseizoen komen er van de omringende eilanden nog zo’n 1000 mensen bij die werkzaam zijn in de hotels en de villa’s. Het eiland is erg schoon en goed onderhouden. De huizen zitten goed in de verf en het gras is groen en kort. Zelfs de visafslag is netjes. Bovendien voelden we ons er erg veilig. In een open taxi hebben we een korte tour over een deel van het eiland gemaakt. In Macaroni Bay hebben we ons af laten zetten op het schitterende witte strand aan de Atlantische kust en dus goed voor heerlijke hoge golven. Met z’n vijven hebben we er heerlijk gezwommen.

Bij Basil’s Bar op het eiland hebben we een lekkere fruitpunch gedronken met Karin en Michiel van de Samba. De bar is het ontmoetingspunt van de internationale jetset. Wij hadden pech, geen beroemdheden deze week op Mustique, wel de week daarvoor, andere zeilers hebben toen Mick Jagger en David Bowie gespot in het dorp.

We liggen inmiddels al weer 3 nachten in de baai van Bequia en hebben vanochtend water ingenomen via de waterboot. Deze roep je aan via de VHF en komt vervolgens langszij met water en diesel, je kunt ook je vuile was en je afval meegeven. De schone was komen ze dan de volgende dag weer brengen, uiteraard tegen betaling maar de prijzen vallen best mee. Het valt ons op dat ze op veel eilanden deze services aanbieden. We hoeven dus niet bang te zijn dat we zonder water of diesel komen te zitten. Alhoewel we wel zuinig zijn met onze watervoorraad. Eén keer per dag afwassen en kort douchen. Wel iedere dag trouwens maar aan het einde van de dag en niet na iedere plons in het water. We hebben speciale handdoeken om ons na het zwemmen mee af te drogen en die gaan in de was zodra ze stijf staan van het zout.

Gisteravond bij de Mexicaan gegeten met Karin en Michiel en de kinderen. Was erg gezellig.

Over een paar uur varen we naar Young Island, weer iets noordelijker en ten zuiden van St. Vincent. Hiervandaan willen we Kingstown bezoeken, de hoofdstad van St. Vincent. Over een week verwachten we op Martinique te zijn waar we ons erg op verheugen. Wij zijn toch wel erg verwend met onze rijk gesorteerde supermarkten in Nederland. Het assortiment in de supermarkten hier is erg beperkt. Af en toe tref je een soort van delicatessen winkel zoals Doris op Bequai maar dan betaal je ook wel de hoofdprijs voor de lekkere dingen. We hebben ons in de afgelopen weken prima gered met dat wat we konden krijgen, maar eerlijk is eerlijk, geef ons maar Appie. Die hebben ze ook niet op Martinique maar wel een hele grote Carrefour .

Plan is gewijzigd, morgen naar Young Island. Zo gaat dat inmiddels.

• 24 Januari 2009 - 17:07

Chantal Van Den Dam:

nog steeds lekker in de zom. zwemmen. heerlijk. hier in nbederland is het weer echt balen. vandaag gaat het wel maar gister de hele dag regen. maar ik gun het jullie van harte hoor. maar af en toe verlang ik ook wel naar de zon. maanfdag begint me stage weer. en met de weersvoorspellingen word dat dus weer een aantal keer een verzopen katje. maar goed ik vind hjet leuk om te lezen dat het nog steess zo goed gaat allemaal. geniet er nog maar lekker van. de laatste maandjes zullemn snel gaan.

groetjes
    chantal

• 25 Januari 2009 - 11:17

Jannie:

Met jullie beelden beginnen bij ons ook de zonkriebels te komen. Met schoolgaande kinderen betekent dat je nu al moet gaan orienteren waar, hoe en wanneer. Madeira stond nog steeds op nummer een, maar vanwege de invulling van onze wensen zijn we toch weer uitgekomen op Portugal. Daar kijken we nu echt naar uit!
    Jullie dagen zien er heel vervelend uit en het valt me op, dat jullie verhalen heel positief zijn en dat julie er ook erg goed uitzien.
    Grappig wel dat je dus altijd iets te wensen hebt. Als ik zo de beelden zie en de verhalen lees, zou Albert Hein het laatste zijn waar ik aan zou denken. Ik herken en begrijp het dus wel!!
    Lieve schatten blijf zo genieten, blijf ons op de hoogte houden en tot heel gauw.
    Veel liefs en knuffels van ons uit Hoofdorp xxx

louis & jannie & job & claire

ps wij hebben ook skype!

• 25 Januari 2009 - 17:01

Rolf, Trea & Kids:

Hoi luitjes,

Heerlijk, heerlijk, heerlijk! Ik begin in herhaling te vallen maar het blijven mooie plaatjes en leuke verhalen. Wanneer jullie over een heeeeeeeele tijd weer in Nederland zijn zul je wel het wauw gevoel krijgen wanneer je in "onze" Albert H loopt. Zoveel keuze, je weet gewoon niet wat je moet kiezen!
    Wij gaan in februari met z'n viertjes naar Euro Disney, hebben we veel zin in. Voor ons begint de werk- en schoolweek morgen weer.Genietze maar lekker en wie weet kom je op Martinique nog wel beroemdheden tegen!

Groetjes,
    De Bosschertjes

• 25 Januari 2009 - 19:04

Jacky:

Hallo allemaal,
    Inderdaad saai hoor dat weer bij jullie, altijd maar een mooi zonnetje van die goudgele stranden en palmbomen, vreselijk, ik moet er niet aan denken. Nee geef me dan maar dat lekkere oerhollandse weer, echt genieten, hele dag van die lekkere regenbuien en ontzettend veel wind, zoveel dat een paraplu gebruiken ook echt geen zin heeft, zalig gewoon, helemaal doorweekt op je fietsje de jongste naar de peuterspeelzaal brengen om vervolgens twee uur later weer datzelfde mee te maken om 'm weer op te halen, geweldig gewoon. Zal ik nog even doorgaan, gekheid hoor, geniet er lekker van en inderdaad wel een beetje jammer ben je daar eindelijk geen beroemdheid te bekennen. Geniet ervan, veel liefs Jacky en de rest.

• 26 Januari 2009 - 11:31

Monique Van Ee:

Hoi familie van Geffen,

weer een tijdje geleden dat jullie wat van ons hoorden. We hebben een beetje in de lappenmand gezeten , peet in het zoeknehuis enz. Gaat nu gelukkig weer beter.
    jullie zitten nu echt op een paradijsje , heerlijk om te zien.
    En wij maar in de kou zitten in het koude kikkerlandje , nee dan hebben jullie het beter voor elkaar. Geniet lekker en tot snel weer !!!

Monique , Peter , tjen en damon van Ee xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 26 Januari 2009 - 21:47

Erwin:

hallo,

Anco en iedereen. Groeten uit het koudere België. Veel plezier op de eilanden.

groetjes
    Erwin

• 07 Februari 2009 - 10:22

Hans & Anita:

He elite Fam van Geffen,

Ik wist niet dat jullie zoveel vrienden in de muziekwereld hadden. Vrienden als Mick Jagger,David Bowie en Brian Adems. Ik wist dat jullie in de muziek zaten, maar dat de vriendschap zover gaat?????
    Ik merk ook dat jullie dit leven hebben toevertrouwd en dat uit eten, drank en papa's slechte gewoonte het leven onaangenaam maken??!!.
    Dat jullie de AH missen is mij een groot raadsel. Je kunt ook naar de Plus, C1000, Super de Boer, Jumbo, Dirk etc....
    De foto's zijn prachtig. Dat huisje van 35000 dollar per week lijkt me een beetje klein?? Of zou het toch aan de prijs liggen!!!!

De tropische namen komen me steeds beter uit de mond.Martinique, Carrefour, Bequia, Mustique,Ik krijg zin in een lekker glaasje koud bier. Maar dat kunnen we pas drinken bij jullie thuiskomst.

Wat nieuws van Huize Dekkers. We hebben Carmen op het vliegtuig naar ARUBA gezet. Zij gaat daar 5 maanden stage lopen bij de internationale lagere school. Ze zal les gaan geven aan de peuters. Dus Anco als je in de buurt bent mag je mee in de les.
    Wij, Anita en ik, gaan vanaf 8 April 11 dagen naar haar toe. Tessa mag met Koen thuisblijven voor de hond. Dus mochten jullie in de buurt zijn dan is een goede borrel, lekker etentje en heeeeeeeeeeel veeeeeeel bijpraten leuk. Mogelijk dat ik appart moet liggen op het strand gezien mijn "getinte" huidskleur. In ieder geval is het altijd veilig in het water als ik aan het snorkelen ben. De grote witte walrus schrikt elke vis af door de weerkaatsing van de zon op mijn witte goddelijke borst.

Maar eerst nog even vanavond een feestje van mijn tweeling broer Leo en mijzelf. We worden samen 100 jaar. Zoals jullie weten kun je dat niet aan ons zien. We zijn mentaal en fysiek natuurlijk nog jonge goden.
    Eind februari nog lekker skiën na een intensieve periode op het werk. Lekker hoofdje leeg en buikje vol en dan weer vol aan de slag bij het mooie Center Parcs. Mis je ons al een beetje???
    Mis je De Eemhof??? Mis je de gasten???
    Ik denk het niet! Jullie verhalen en foto's geven aan dat dit uitzonderlijke uitstapje de beste beslissing is om unieke ervaringen op te doen. Dit blijft je leven lang gespreksstof en herinneringen.

De spreuk van de week:
    Beter één slechte gewoonte dan geen manieren.

Sir, madam en kids Van Geffen,

Sigaar en Elite voorzichtig, denk aan ons,

Hans & Anita