Windstilte..... - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu Windstilte..... - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu

Windstilte.....

Door: Wietse

Blijf op de hoogte en volg Tineke & Anco

12 Mei 2009 | Bermuda, Hamilton

Hallo thuisfront,

Leuk af en toe wat van jullie te horen hier zo midden op die grote plas.
Zitten midden in het azoren hoog wat inhoud dat het prachtig mooi weer is maar helaas nagenoeg windstil.
De oceaan is olie glad en er staat slechts een heel klein beetje deining, een heel verschil met de eerste dagen.
Voor we weer wind zullen oppikken wordt het zeker nog een dagje moteren.
De route die we volgen is nagenoeg gelijk aan de grootcircel route. Vannacht gaan we de mijlpaal van 1000 nautical myl bereiken en dat al na krap een week op zee, hopelijk laat de wind niet al te lang op zich wachten zodat we een goed gemiddelde vast kunnen blijven houden.

Het is ons helaas nog steeds niet gelukt een vis te verschalken, ondanks allerhande theorien over hoe ver de lure achter de boot moet en welk type gebruikt moet worden heeft dit nog steeds niet geresulteerd in een gevangen vis. Maar we houden vol het gaat ons zeker lukken.

Vanwege het mooie weer vandaag een klusdag, de bevestigingsbouten van de windmolen waren er uit getrild en om te voorkomen dat we de molen zouden verliezen hebben we het mastje, waar de molen opstaat, gestreken en de reparatie uit gevoerd. Staat hier in een zin maar in de praktijk zijn we er een halve dag mee bezig geweest. Maar het resultaat telt en de molen staat weer op z'n plaats en tot ons groot genoegen doet hij het ook nog.

Doordat het water vlak is zie je ook meer en het is opvallend hoeveel portugese oorlogsschepen voorbij komen, dat zijn kwallen met meterslange tentakels waar netelcellen aanzitten, niet leuk om daar als zwemmer in te komen. Verder hebben zij een soort zeiltje waarmee ze zich op de wind verplaatsen zijn dus wel zeer aangepaste oceaanbewoners.

Helaas hebben we geen walvissen of dolfijnen meer gezien, hopelijk gaat ook dat nog komen,we hebben tenslotte nog even te gaan.

Rest me nog om namens Anco, Karel, Robbert en Lars jullie allemaal de hartelijke groeten te doen doen vanuit een zonnige oceaan.

Wietse

• 12 Mei 2009 - 18:57

Eelco:

Hoi Zeemannen,

Ik wens jullie een hele goede reis. Helaas kan ik er niet met je over bomen Robbert, maar ik denk dat het ons toch zou moeten lukken een vis op te diepen uit dat zeetje! Gewoon een lekker stuk bloederig vlees goed aan het haakje vastmaken. Werkt dat niet, dan door de gele vla heen halen!!
    Geniet ervan en knuffel van ons.

• 12 Mei 2009 - 18:57

Eelco:

Hoi Zeemannen,

Geniet ervan en knuffel van ons.

• 13 Mei 2009 - 06:00

Berend:

Een Engelse zeiler heeft eens gezegd: 'Give me a flat sea and a big engine'. Geniet van de platte zee :) Kunnen jullie de coordinaten in de berichten stoppen? Gr. Berend

• 13 Mei 2009 - 06:44

Dick Van Eeuwijk:

Hey Anco

Het einde is in zicht van deze zeer mooie trip was zeer boeiend om jullie te volgen de afgelopen tijd. Een fijne reis terug en hopelijk treffen we elkaar weer een keer.

Groetjes chefke

Tineke & Anco

Medio Juni gaan de Van Geffentjes een zeilreis maken. Samen met onze kinderen Lars 9, Julia 8 en Jort 4 gaan we langs de kusten van de Noordelijke Atlantische Oceaan hoppen. Onze boot heeft de naam Wanderer. Het is een Jeanneau uit 1990. 13,30 meter lang, 4,15 meter breed en diep 2,20 meter. Ze heeft een doorvaarthoogte van 18 meter. Volg ook www.larsenjulia.waarbenjij.nu Tineke en Anco van Geffen

Actief sinds 04 Feb. 2008