Madeira - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu Madeira - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Tineke & Anco Geffen - WaarBenJij.nu

Madeira

Door: Tineke & Anco

Blijf op de hoogte en volg Tineke & Anco

07 Oktober 2008 | Portugal, Lissabon

Lieve allemaal,

ditmaal een kort bericht om jullie te laten weten dat wij nog steeds in Lissabon zijn en niet op Madeira. Het vertrek naar dit mooie eiland, deze week hoorden we van een taxi chauffeur dat de temperatuur van de oceaan rondom het eiland momenteel 23 graden bedraagt, staat gepland voor as donderdag. Anco en Lars varen niet alleen. Zaterdagochtend belde Theo en bood aan met ze mee te varen. Reuze gezellig en voor mij en de oma's een hele geruststelling. Wij vliegen met z'n drietjes, of zoals Lars dat zegt de mietjes, donderdagmiddag naar Funchal en hebben voor 3 dagen een hotelletje. Julia en Jort verheugen zich enorm op de vliegreis en het zwembad. Het zal raar zijn de boot te verlaten en Anco en Lars een dag of 3 niet te zien. De verwachting is dat zij er 3 a 4 dagen overdoen. Morgen nog wat klussen, boot natuurlijk schoon voordat Theo aan boord komt, en voorraad aanleggen.

Fijn dat jullie nog steeds onze verhalen lezen en berichtjes plaatsen. Wij hadden verwacht dat na de vakantie, wanneer werk en school weer volop aandacht krijgen, dit wel minder zou worden.

Locatie volgende bericht is Porto Santo met heel veel mooie foto's.

  • 07 Oktober 2008 - 20:22

    Kees Van Veldhuizen:

    Wat leuk om jullie avonturen te lezen. Anko het zeilen zit in je bloed vroeger in Muggebeet op het Giethoornsemeer al.
    Ik wens jullie vanuit Zweden een helemooie reis toe.

    Groetjes Van je neef Kees
    van Veldhuizen

  • 07 Oktober 2008 - 20:50

    Gerrit:

    he tantie en de rest van je gezin ook wij lezen af en toe jullie berichtjes.

  • 08 Oktober 2008 - 03:20

    Chantal Van Den Dam:

    echt niet hoor. voor mij niet athand.mail kijken is bij mmij een dagelijks ritueel en als ik zie dat jullie weer een bericht hebben geplaatst is er altijd wel even tijd om te kijken en wat teschrijven.als het een lang bericht is wil ik het nog wel eens uuit stellen maar verder is er altijd tijd.ik kan jullie gewoon niet missen haha.ik wens jullie heel veel plezier. lekker hoor 23 graden.momenteel mogen wij ook niet klagen hoor maar zo 's ochtends vroeg is het toch nog koud.maar goed na vandaag nog 10 dagen en dan zit me stage erop,moet er nog niet aan denken.maar goed ik schrijf weer veel te veel

    knuffel voor jullie allemaal

    liefs chantal

  • 08 Oktober 2008 - 07:40

    Oma / Ma / Anje.:

    Zeker dat was een kort berichtje, Blij dat Tineke en de kleintjes gaan vliegen. Leuke reactie van Kees. Hij heeft je adres van Gert.
    Kees: mijn mail adres is
    ajtb@xs4all.nl . Hoe staat het in N.wegen. Goede reis naar MADEIRAA voor beiden.

    Hoor dat de visvangstgod mee vaart dus ook goede vangst (Theo SUCCES)

    Liefs voor jullie allemaal.

  • 08 Oktober 2008 - 07:57

    Marja:

    Hallo luitjes, jullie kennen mij niet maar ik jullie wel al een beetje via de verhalen van Anje en Jan Paul, wat een schitterende reis zijn jullie aan het maken en ik kijk steeds weer uit naar nieuwe berichtjes en foto's.
    toy toy
    marja van leeuwen

  • 08 Oktober 2008 - 09:20

    Fien:

    Wat fijn voor Anco om niet alleen te hoeven varen, nu kun jij Tineke met een gerust hart lekker met Julia en Jort genieten van het hotel en zwembad, alhoewel de zee miscchien nog warmer is. En als Anco aankomt is zeker het eerste wat je vraagt een glaasje Madeira my dear?, want die heeft hij dan wel verdient.Geniet er allen van.

    Groetjes van ons allemaal

  • 08 Oktober 2008 - 09:52

    Angelique :

    Fijn te lezen dat LArs en Anco niet alleen de oversteek hoeven te maken. Kunnen jullie met een geruster hart genieten van de vliegreis en het hotel. Van de port naar de madeira, zuiplappen! Groetjes en geniet er van, Marcel Angelique en Mariska

  • 08 Oktober 2008 - 10:28

    Jannie:

    De aandacht voor jullie reis gaat niet verslappen. De mail wordt elke dag gecheckt en bij het zien van julie bericht, ga ik er altijd even voor zitten. Veel te leuk en fijn om op deze manier contact te kunnen houden. Zelfs voor mij een geruststelling dat Theo meegaat. Vond het al heel stoer van Tineke dat Anco en Lars alleen gingen. Ik wens jullie allen een goede reis, zowel op de boot als in het vliegtuig. Geniet van het hotel en daarna het weerzien van de mannen. Mannen; zorg goed voor elkaar en een goede vaart gewenst. Veel liefs van ons uit Hoofddorp.
    Louis & Jannie & Job en Claire xxx
    ps ik hoop dat de mannen ook de boot schoonmaken na hun reis; boot natuurlijk schoon voordat Tineke weer aanboord komt.....

  • 08 Oktober 2008 - 12:08

    Jacky Wolters:

    Natuurlijk lezen we jullie verhalen, ik zou het voor geen goud willen missen en tijd voor een berichtje terug is er ook altijd (vroeger of later). Het is wel een pak van m'n hart hoor dat Theo met Anco en Lars mee vaart want ik maakte me eerlijk gezegd wel een beetje zorgen. Gelukkig komt er in de vorm van Theo, goede versterking bij. En "mietjes" genieten jullie maar even van de rust!
    Liefs Jacky.

  • 08 Oktober 2008 - 13:48

    Theo Huisman:

    Beste Anko en familie,

    Het heeft even geduurd maar ik begon nieuwsgierig te worden hoe het avontuur tot nu verliep. Stoute schoenen aangetrokken en eerst het merendeel van jullie berichten gelezen. Wouw, ik ben onder de indruk geraakt en heb besloten meer dan regelmatig te gaan meekijken. Succes zeker nu jullie gescheiden gaan reizen.

    Groet Theo

  • 08 Oktober 2008 - 19:29

    Johan,ilonka En Kim:

    wij wensen jullie een goede reis naar Madeira,en we wachten weer op de mooie verhalen en foto's,
    mannen jullie zijn toppers fijn dat theo er bij komt.ik zelf zou ook gaan vliegen,tineke,julia en jort geniet lekker van het zwembad.

    groetjes liefs

  • 08 Oktober 2008 - 19:53

    Ronald:

    het mooie van zee reizen is dat binding tussen rust respect en relatie tussen natuur en mens vormen aanmeemt die overweldigend zijn,juist die momenten zou je met elkaar moeten delen.de oversteek naar de carrib zal ongv 17dagen zijn,dat zijn een heleboel momenten.(een vlucht is 8 uur) gr vijla'tjes

  • 11 Oktober 2008 - 14:23

    Rolf, Trea:

    Hallo luitjes,
    Dat is een beter plan, met z'n drietjes het grote water op! Het leek ons al niet zo'n rustgevend idee; niets ten nadele van jullie zeilcapaciteiten hoor, maar zo is het meer genieten. Jullie zullen er ondertussen al bijna zijn en dan weer lekker met z'n allen verder. Tineke, Julia en Jort ook veel plezier!
    Groetjes vanuit Almere,
    Rolf, Trea,
    Mathijs en Ivo

  • 12 Oktober 2008 - 20:26

    Hans & Anita:

    Beste mietjes,

    Lissabon die mooie stad met hoeveel letters schrijf je dat?

    Wat een teleurstelling om te lezen dat we maar een kort bericht te lezen krijgen. De gehele week kijk ik uit naar de berichten van de "vangeffentjes". Naar mijn mening een rubriek waardig voor de Telegraaf. Het is zo laat op de zondagavond een extra reden om een glas port te nuttigen samen met Lissa Bon.
    En ja ik moet het met Lars eens zijn een echte bootsman gaat over zee en niet met een vliegtuig om daarna in een vijf sterren Hotel te verblijven. Ter informatie..... de 4e the pirats of the Carabian... zoekt nog acteurs. Echte sailers en of piraten. Mogelijk dat Lars en Anco in aanmerking komen. Johny Depp vangt een honger loontje van 40 mio. Dus Anco....... dit is net iets meer dan je "oude"salaris bij Center Parcs.
    Hier is alles pallatie... we zijn bezig met de voorbereidingen van de stage van Carmen op Aruba. Mogelijk dat we elkaar daar in April kunnen treffen.
    Verder lekker werken in een vast ritme en genieten van een geweldig resultaat van de beursen. Jullie treffen het maar. Nog steeds respect voor de beslissing en jaloers op de ervaring die jullie als gezin opdoen.
    Op basis van jullie laatste bericht zal ik mijn Tip van de week geven: Geniet van drie dagen in een vijf sterren hotel en vertel daarna de ervaring aan de Sailers.

    Vlieg, Hotel en Zeil voorzichtig, wij denken aan jullie.

    Hans & Anita


  • 12 Oktober 2008 - 21:05

    Jan Paul:

    leuk leuk hoor dat de mietjes aan het zwembad liggen

    en vind het helemaal top dat theo meegegaan is

    en heb gelukkig net gehoord dat de oversteek naar het volgende eiland helemaal goed is gegaan

    en na een goede oversteek hi ha een nieuw eiland en wederom nieuwe avonturen

    familie succes en gewoon doorgaan

  • 14 Oktober 2008 - 18:40

    Marijn:

    Hallo allemaal,
    Ik vond het heel leuk om jullie filmpje te zien over dolfijnen. Wij hebben bijna herfstvakantie,dan gaan we met de zeilboot naar Terschelling of Vlieland. Lars, veel succes met de over tocht naar Madeira!!
    Groetjes Marijn

  • 16 Oktober 2008 - 20:16

    Erwin:

    Beste Anco,
    Heel veel succes met de overtocht.
    Groeten uit België

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke & Anco

Medio Juni gaan de Van Geffentjes een zeilreis maken. Samen met onze kinderen Lars 9, Julia 8 en Jort 4 gaan we langs de kusten van de Noordelijke Atlantische Oceaan hoppen. Onze boot heeft de naam Wanderer. Het is een Jeanneau uit 1990. 13,30 meter lang, 4,15 meter breed en diep 2,20 meter. Ze heeft een doorvaarthoogte van 18 meter. Volg ook www.larsenjulia.waarbenjij.nu Tineke en Anco van Geffen

Actief sinds 04 Feb. 2008
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 168533

Voorgaande reizen:

22 Juni 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: